Człowiek w ciągu jednego dnia siedzi około 13 godzin, a podczas całego dorosłego życia aż ćwierć miliona godzin!
Jak jednak wynika z badań, 60-70 % ludzi siedzi nieprawidłowo.

 

NAJISTOTNIEJSZE PRZYCZYNY KŁOPOTÓW ZDROWOTNYCH LUDZI PRACUJĄCYCH NA SIEDZĄCO:

  • siedząc przyjmujemy nienaturalną pozycję naszego ciała - tym samym zmuszamy nasz kręgosłup do nienaturalnego ułożenia,
  • kręgosłup człowieka siedzącego jest nadmiernie obciążony - tym bardziej,        im bardziej niedostosowane do naszych rzeczywistych potrzeb jest krzesło na którym siedzimy,
  • mięśnie człowieka siedzącego są nadmiernie napięte - w połączeniu z brakiem
    ruchu podczas siedzenia stanowi to przyczynę ich skurczy,
  • wadliwie skonstruowane lub nieodpowiednio dobrane do długości czasu pracy,
    jej specyfiki a także do wymiarów użytkownika krzesło, może zmuszać do przyjęcia nieprawidłowej pozycji ciała podczas siedzenia bez możliwości jej zmiany.

PRZECIWDZIAŁAJ!

  1. Dobierz optymalne dla siebie krzesło, dostosowane do długości i rodzaju
    wykonywanej przez Ciebie pracy.
  2. Nie zapomnij, że wszyscy różnimy się rozmiarami - Twoje krzesło powinno być
    dostosowane do Twoich rozmiarów.
  3. Zanim jednak rozpoczniesz na nim pracę - pamiętaj, aby wyregulować proporcje
    Twojego krzesła - tylko wówczas będzie Ci się w nim siedziało wygodnie             i zdrowo.
  4. Dołóż wszelkich starań, aby codziennie znaleźć czas na choćby najprostsze
    ćwiczenia fizyczne. Nawet najlepsze krzesło nie zastąpi ich w walce o zdrowie.

 

SKUTKI WADLIWEJ KONSTRUKCJI KRZESŁA

Wpływ pozycji ciała na obciążenie kręgosłupa (mierzone jako siła ściskająca dyski miedzykręgowe L4/L5).
Kiedy siedzisz siła nacisku na dyski miedzykręgowe jest znacznie wyższa niż
wtedy gdy stoisz. Gdy używasz krzesła niedostosowanego do swoich potrzeb
nacisk zwiększa się jeszcze bardziej. Może się zwiększyć nawet dwukrotnie.

 

 



SKUTKI NIEPRAWIDŁOWEJ POZYCJI SIEDZĄCEJ:

 

  1. Migrena, zaburzenia koncentracji
  2. Napięcie szyi, karku i łopatek
  3. Choroby i patologiczne, nieodwracalne zmiany kręgosłupa
  4. Bóle w pośladkach
  5. Ociężałość w nogach i stopach

 

JAK POWINNIŚMY SIEDZIEĆ?

  • Pracujący człowiek powinien siedzieć na jak największej powierzchni siedziska,    a jego stopy powinny przylegać do ziemi.
  • Oparcie krzesła musi zapewniać podporę dolnej połowy kręgosłupa.
  • Natomiast podłokietniki powinny znajdować się dokładnie na wysokości łokci. Podczas siedzenia na tak skonstruowanym krześle, uaktywniane są wszystkie mięśnie, obniża się ucisk na krążki międzykręgowe oraz same kręgi. Na amortyzowanym, „sprytnym” krześle można zająć również relaksacyjną pozycję, kiedy mięśnie nie są przeciążane.
  • Dobrze by było, gdyby nasze krzesło dysponowało regulacją wysokości oraz oparciem na nogi - jeśli ze względu na wysokość ciała jest to konieczne. Monitor na wysokości oczu, tak aby jego górny brzeg był nieco niżej linii oczu (odległość 50~70cm). Klawiatura powinna znajdować się tak, aby korzystając z niej, nie było potrzeby skręcania tułowia. Łokcie podczas pracy powinny znajdować się w pozycji zbliżonej do kąta prostego. Nadgarstki - na przedłużeniu rąk, dlatego warto stosować różnego rodzaju podkładki pod nadgarstki.
  • Oparcie głowy docenią przede wszystkim osoby, które dużo telefonują.
  • Jeśli już zdecydowałeś się na zakup krzesła z podłokietnikami, te również powinny być regulowane – zarówno pod względem wysokości, jak i szerokości.
  • Na pewno docenisz możliwość całkowitego odsunięcia podłokietników, bowiem zdarzają się sytuacje, w których mogą przeszkadzać.

 

 



Gabinet Podologiczny

PODOLOGICA

ul. Świdnicka 16

55-040 Tyniec Mały

tel. 600 213 746

e-mail: gabinet@podologica.pl

Nowości

S-BALL

ZOBACZ KONIECZNIE
Wersja do druku Wersja do druku | Mapa witryny Poleć tę stronę Poleć tę stronę
© podologica.pl

Ta strona została utworzona za pomocą 1&1 MyWebsite .