Nasze stopy są stworzone do chodzenia po naturalnych, miękkich powierzchniach, jak ziemia czy piasek. Powierzchnie te ułatwiają dostosowanie naturalnej osi kończyny dolnej.

Niestety, nasze stopy codziennie mają kontakt z innym środowiskiem.

Chodzenie i stanie na nienaturalnych, płaskich i twardych powierzchniach jak chodnik czy podłoga, zmusza nasze stopy do rotacji wewnętrznej, a ich łuki naraża na spłaszczanie (nazywamy to nadmierną pronacją).

Niewłaściwe ułożenie stóp i nóg może spowodować przeciążenia i uszkodzeniainnych części ciała - tak jak złe wyważenie opon może uszkodzić układ kierowniczy               i zawieszenie w samochodzie.

Złe ułożenie kończyny dolnej upośledza normalną funkcję kolana i biodra, tak samo jak zwiększa napięcie mięśniowe odcinka lędźwiowego kręgosłupa.

W celu eliminacji tych dolegliwości trzeba ustawić stopy i ciało w ich prawidłowej pozycji - musimy przywrócić naturalną oś kończyny dolnej.

VASYLI Int. poświęcił 27 lat na naukowe badania problemów związanych z chodzeniem po nienaturalnych, twardych i płaskich powierzchniach.

Rezultatem tych prac są wkładki dynamiczne VASYLI.

Ortezy VASYLI to unikalne, opatentowane wkładki do butów zaprojektowane przez podiatrę Philipa VASYLI umożliwiające korekcję kończyn dolnych do ich naturalnej osi.

W zamian ortezy VASYLI oferują pacjentowi naturalną, długotrwałą ulgę w wielu przewlekłych dolegliwościach i są wykorzystywane w leczeniu takich chorób jak:

• stopa płasko - koślawa

• paluch ograniczony (Hallux limitus)

• palce młoteczkowate i buniony

• bóle śródstopia (metatarsalgia)

• bóle pięty

• bóle łydek, kolan i bioder

• bóle krzyża

• rwa kulszowa